انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی

کاغذدیواری برای پذیرایی

 کاغذدیواری برای پذیرایی:

طراحی دکوراسیون فضای پذیرایی یکی از قسمت‌های مهم طراحی داخلی خانه محسوب می‌شود،

و انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی یا اتاق نشیمن شاید مهم‌ترین انتخاب در این حیطه باشد.

شما با انتخاب صحیح کاغذ دیواری برای چیدمان هال و پذیرایی روزهای خود را مطلوب تر سپری خواهید کرد، چرا که چه بخواهید و چه نخواهید، کاغذ دیواری‌ها روی روحیه ما تاثیر می‌گذارند

بله، کاغذ دیواری‌ها چیزی بیشتر از چند رول کاغذ  روی دیوارهای منزل ما هستند.

اما اهمیت انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی از آنجاست که نشیمن منزل شما معمولاً بیش از فضاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از نظر کارشناسان و متخصصان، طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن باید به شکل به ویژه ایی انجام شود تا محیط منزل را خسته‌کننده و یکنواخت نکند.

اگرچه انتخاب زیباترین دکوراسیون پذیرایی قطعا وابسته به سلیقه صاحب خانه است، اما بهتر است که طراحی دکوراسیون پذیرایی ساده و شیک باشد. اگر به مبحث دکوراسیون داخلی خانه علاقه دارید، این مقاله برای شما نوشته شده‌است.

 

کاغذ دیواری برای پذیرایی:

کاغذ دیواری پذیرایی
نشیمن باید چیدمانی مناسب، شیک و در عین حال چشم‌نواز داشته باشد چون محلی برای جمع شدن خانواده است و اکثر افراد مدت زمان زیادی در این محیط قرار می‌گیرند.

دلیل دیگر اهمیت این قسمت از منزل به خاطر مرکز توجه بودن است. فضای پذیرایی و نشیمن، در نقطه توجه همه افراد قرار دارد و اگر منزل یا خانه شما دارای مقیاس کوچکتری باشد، این توجه بیشتر هم می‌شود.

از هر یک از طراحان داخلی در مورد یکی از راه‌های مورد علاقه آنها برای اضافه کردن المان به یک اتاق بپرسید، احتمالاً کاغذ دیواری پذیرایی را توصیه می‌کنند. کاغذ دیواری می‌تواند به هر فضایی روح تازه بدهد.

 

موارد اصلی و مهم در طراحی دکوراسیون فضای پذیرایی:

افرادی که متخصص دکوراسیون داخلی هستند برای طراحی دکوراسیون فضای پذیرایی و نشیمن به موارد مهمی‌اشاره کرده‌اند. رعایت این موارد به شما کمک می‌کند، خانه‌ای منظم، شیک و زیباتر داشته باشید. در ادامه به این نکات مهم می‌پردازیم.

نحوه چیدمان مبل در طراحی:

طراحی دکوراسیون فضای پذیرایی قسمت‌های مختلفی را در بر می‌گیرد.

مورد اول نحوه چیدمان مبل و همچنین انتخاب رنگ مبل‌ها است. برای چیدمان مبلمان در خانه و انتخاب رنگ آن‌ها به نکات زیر توجه کنید:

  • اندازه و مقیاس پذیرایی:

برای دکوراسیون فضای پذیرایی ، اندازه و مقیاس خانه برای قرارگیری مبل‌ها و طرح کاغذ دیواری پذیرایی، باید در نظر گرفته‌شود.برای خانه‌هایی با مقیاس پذیرایی بزرگتر، می‌توان از دو دست مبل برای محیط استفاده کرد و فضاهای خالی در پذیرایی را پوشش داد. برای خانه‌هایی با مقیاس کوچکتر بهتر است، ابعاد مبلمان و وسایل کوچکتر انتخاب شود تا خانه را بزرگتر نشان بدهد.

  • شکل و فضای کلی پذیرایی:

باید توجه داشت که نحوه چیدن مبلمان و طرح کاغذ دیواری پذیرایی در طراحی دکوراسیون خانه برای پذیرایی مربع شکل با پذیرایی ال شکل متفاوت است. برای پذیرایی مربع شکل بهتر است که یک سمت دیوار را انتخاب کنید و تلویزیون را در کنار آن قرار دهید. سپس مبلمان را روبه‌روی تلوزیون چیدمان کنید تا بهترین استفاده از محیط پذیرایی مربع را داشته باشید.

  • رنگ مبلمان:
    در طراحی دکوراسیون فضای پذیرایی سلیقه شما حرف اول را می‌زند. فرقی نمی‌کند به رنگ‌های شاد علاقه دارید یا به رنگ‌های تیره. مسئله مهم استفاده از رنگ دلخواه و رنگ‌های خنثی در کنار همدیگر است. به طور مثال اگر مبل‌هایی با رنگ تند در طراحی داخلی خانه به کار برده‌اید، دیگر لوازم و وسایل خانه را با رنگ‌های خنثی استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های خنثی و ساده منزل را شیک‌تر و به‌روزتر نشان می‌دهد.
  • چیدمان پذیرایی:
    چگونگی طراحی دیوارها در طراحی دکوراسیون:

قطعا قسمت انتخاب رنگ برای دیوار حال و پذیرایی بسیار چالش‌ برانگیز خواهدبود. سعی کنید رنگ و طرح کاغذ دیواری های پذیرایی را هوشمندانه و با وسواس انتخاب کنید. بهتر است دیوارها را با طیفی از رنگ‌های روشن و خنثی رنگ‌آمیزی کنید.

توصیه ما این است که از قدرت رنگ‌ها و تاثیر مثبت آن‌ها در چیدمان پذیرایی و دیگر قسمت‌های خانه غافل نشوید. اما سعی کنید تعدد رنگی زیادی را در طراحی دکوراسیون به کار نبرید و از آنها به صورت معتدل در خانه استفاده کنید.

اگر برای یک دیوار که در پذیرایی قرار دارد از دیوارپوش‌ها، کاغذ‌دیواری‌ها و یا تابلوهایی با نقوش شلوغ و تند استفاده می‌کنید، حتما برای دیگر بخش‌های دیوار، طرح‌هایی با رنگ‌ خنثی و کاملا ساده به کار ببرید. به طور کلی علم رنگ‌شناسی و نحوه ترکیب رنگ‌ها به کمک شما می‌آیند تا خانه خود را به بهترین شکل چیدمان کنید.

 

  • نقش نورپردازی در طراحی فضای پذیرایی:
    وجود یک نورپردازی مناسب برای هر خانه‌‌ای مهم و ضروری است. نورپردازی درست می‌تواند چیدمان پذیرایی را زیباتر و چشمگیرتر نشان دهد. همچنین استفاده از منبع‌های نور متفاوت، علاوه بر زیبایی، فضایی وسیع و آرامش‌بخش را ایجاد می‌کند. استفاده از نور در شلف‌های دیواری، به کار بردن آباژور در کنار تلوزیون، توجه به لوسترها و لامپ‌ها در قسمت پذیرایی می‌تواند نشانگر یک طراحی مدرن در دکوراسیون منزل و نمایانگر زیبایی کاغذ دیواری پذیرایی باشد. البته از تاثیر نور‌های طبیعی غافل نشوید. هرگز وسایل اضافی یا بزرگ را روبه‌روی پنجره‌ها قرار ندهید و مسیر نور طبیعی در منزل را باز بگذارید.
  • اهمیت لوازم دکوراتیو در طراحی دکوراسیون فضای پذیرایی:
    اینکه بخواهید در دکوراسیون پذیرایی خود از تزیینات مدرن یا لوازم سنتی استفاده کنید، کاملا به خود شما بستگی دارد. اما بدانید که گل و گلدان‌، وسایل تزیینی و ظروف شیشه‌ای و غیره می‌تواند لازمه‌ی زیبایی دکوراسیون پذیرایی و حال است. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از این لوازم را در حد اعتدال نگه دارید و چیدمان فضای پذیرایی را بیش از حد شلوغ نکنید. این موضوع اهمیت بالایی در هر جای خانه دارد. پراکندگی بیش از حد وسایل و در نظر گرفتن وسایل دکوری بیش از حد در خانه، نه تنها زیبا نیست بلکه باعث شلوغی بیشتر در منزل می‌شود.

 

همچنین اگر به طراحی دکوراسیون فضای پذیرایی به سبک مدرن علاقه دارید، پیشنهاد متخصصان این است که از ترکیب رنگ‌های خنثی بهره ببرید و چشم‌اندازی آرامش‌بخش و در عین حال جذاب برای محیط زندگی خود بسازید.

 

  • انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

    ابتدا باید میزان رسمی‌بودن خود را تعیین کنید. آیا از فضای‌ دکوراسیون پذیرایی به صورت شخصی هم استفاده می‌کنید یا فقط برای پذیرایی از مهمانان خود از آن استفاده می‌کنید؟ آیا می‌خواهید فضای اتاق، حالتی خنثی داشته‌باشد یا می‌خواهید از چیدمان پذیرایی خود برای به نمایش گذاشتن بهترین قسمت‌های شخصیت و سلیقه خانواده خود استفاده کنید؟

نکته بعدی که بایستی در نظر بگیرید مقدار دوام کاغذ دیواری است. آیا در خانه بچه ای شیطان و بازیگوش دارید یا اینکه خانه شما مرتب و ساکت است؟ کاغذ دیواری‌های وینیل قابل شستشو هستند، بنابراین اگر فکر می‌کنید که بچه ی شما ممکن است باعث کثیف شدن کاغذ دیواری خانه شما شود، بهترین گزینه انتخاب این مدل کاغذ دیواری‌هاست. برای خانه‌ای که تنها افراد بزرگسال در آن زندگی می‌کنند می‌توان با طرح‌های کلاسیک و مجلل ایجاد کرد.

 

  • طراحی دکور پذیرایی لوکس و کلاسیک:

    الگوهای کاغذ دیواری‌های کلاسیک مانند داماسک، داماسک الون و کاغذ دیواری‌های گلدار کلاسیک برای کاغذ دیواری پذیرایی رسمی‌ مناسب هستند. خانه خود را با کمک طرح‌های کلاسیک و با استفاده از عتیقه‌جات زیبا به صورت رسمی‌ طراحی کنید. البته استفاده از کاغذ دیواری مدرن به دلیل داشتن طرح‌های متنوع و ست کردن آسان‌تر با هر طرح و دکوری، استفاده کنید. امروزه می‌توان با کمک کاغذ دیواری‌های کلاسیک، خانه را طوری طراحی کرد که کاملاً لوکس به نظر برسد.

معمولاً طرح‌های متنوعی را می‌توان برای کاغذ دیواری فضای پذیرایی استفاده کرد اما طرح‌های کلاسیک از طرفداران بیشتری برخوردار است. از بین طرح‌های کلاسیک هم کاغذ دیواری‌های طرح داماسک و کاغذ دیواری طرح داماسک الون را می‌توان جزو پر طرفدارترین طرح‌های کاغذ دیواری برای پذیرایی دانست.

  • کاغذدیواری برای پذیرایی کاغذدیواری برای پذیرایی

  • کاغذدیواری برای پذیرایی کاغذدیواری برای پذیرایی

طراحی دکور پذیرایی مدرن:

همیشه استفاده از مبلمان و طرح‌های کلاسیک به این معنا نیست که شما طراحی کلاسیکی انجام می‌دهید. گاهی تلفیق مبلمان کلاسیک با دکوراسیون مدرن و کاغذ دیواری‌های مدرن می‌تواند برای شما فضایی مدرن ایجاد کند. استفاده از رنگ‌هایی همچون کرم طلایی می‌تواند احساس کلاسیک و مدرن بودن را با یکدیگر تلفیق کند.

گاهی با یک رنگ و طرح ساده می‌توان به یک فضا احساس گرما و آرامش بخش هستید. دیوارهای اتاق به دلیل‌ اینکه در معرض‌ دید قرار دارند، می‌توانند احساس‌ آرامش را ایجاد کنند یا اینکه آن را بطور کامل از بین ببرند. استفاده از رنگ‌های گرم و آرامش‌بخش همانند رنگ کرم در فضای پذیرایی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند احساس‌گرما و آرامش را ایجادکند.

 

  • استفاده از طرح سنگ و طرح چوب برای دیوارپوش پذیرایی:
    گاهی هم افراد به دنبال طرح‌هایی مدرن تر و بروزتر می‌گردند. استفاده از چوب و سنگ مصنوعی راهی عالی برای آوردن احساسات شما به داخل منزل است. روکش های چوبی در اتاق‌های نشیمن و دکور پذیرایی در سراسر جهان رایج است. برای جلوه مدرن شهری، سنگ و آجرهای تزئینی انتخاب‌های بسیار عالی هستند. اما می‌توانند باعث نامنظمی‌در طراحی شوند.
  • کاغذ دیواری‌هایی هم هستند که طرح‌های سنگ و چوب در آن استفاده شده است و باعث می‌شود که بی نظمی‌موجود در سنگ از بین برود در حالی که ظاهری سبک با طرح کلاسیک به فضای شما می‌بخشد.
  • استفاده از طرح‌های گلدار و نقش برگ‌ها حس نرمی‌ را در اتاق ایجاد می‌کنند. سبزی ملایم در هر خانه ای استقبال می‌شود. کاغذ دیواری‌های برگ دار ساده ترین راه برای جلوه طبیعی به اتاق نشیمن شما است. از رزهای سنتی گرفته تا شکوفه‌های گرمسیری ، انتخاب طراوت‌ بخش کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های الهام گرفته از طبیعت هستند.
مدیر سایت
ارسال دیدگاه